Soterrament

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
22/12/2024 08:57:04

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

.

Història del soterrament a Sant Feliu de Llobregat

Anys 80

  • El 9 de febrer de 1989 l'Ajuntament de Sant Feliu veta la decisió de Renfe d'invertir 50 milions de pessetes en la millora i modernització de l'estació perquè considera prioritari solucionar el problema del pas a nivell.

  • L’any 1988 Renfe encarrega a la seva enginyeria INECO un nou projecte de traçat de soterrament que no resol els inconvenients d'altres anteriors.

  • L’any 1984 la DGT realitza un projecte de traçat de soterrament que no resol els dos problemes tècnics principals: les travessies de la rieres de La Salut i Pahissa.

  • El 21 de juny de 1983 les associacions de veïns de la ciutat asseguren en un comunicat públic que les normes de seguretat existents al pas a nivell de Renfe són absolutament insuficients i demanen el soterrament.

  • El 14 de juny de 1983 una mestra va resultar morta i una altra greument ferida en ser atropellades pel tren quan creuaven el pas a nivell de Sant Feliu. El tràgic accident commociona l'opinió pública local i els veïns fan causa comú amb l'Ajuntament per a exigir de les autoritats competents la única solució viable: el soterrament. Els dies posteriors a l'accident tenen lloc diverses manifestacions per reivindicar la supressió del pas a nivell.

  • El 14 de febrer de 1980 el Ple de l'Ajuntament de Sant Feliu aprova l'inici de l'estudi de supressió del pas a nivell. Era el començament d'un llarg procés.

Salta a la part superior