Una taula rodona i una festa d'aniversari en el marc de la Setmana de la disCapacitat van centrar els actes de celebració dels 50 anys de l'escola per a persones amb discapacitat intel·lectual Tramuntana. Dues activitats complementàries que avalen una història de voluntat i sacrifici, una història que van començar un grup de pares i mares l'any 1974 i que ha arribat als nostres dies com a referent en l'educació especial al Baix Llobregat.
Tant a la taula de rodona, que va tenir lloc divendres passat al CC Les Tovalloles, com a la festa, dissabte al Casal de Joves, es van reunir familiars, alumnes i exalumnes, professors/es i exprofessors/es i diferents professionals que han format part de la història del centre, totes juntes per reivindicar el valor d'una escola que, avui dia, atén joves d'entre 5 i 20 anys dividits en 6 classes.
A la taula rodona hi van participar tres de les persones que han dirigit el centre (Carles Zanuy, Carme Molina i Elisenda Salvador), així com el sr. Ossó, pare d'un infant amb discapacitat i que fou decisiu en la creació del centre. La festa, per la seva banda, va comptar amb actuacions musicals i culturals; també amb una xocolatada.
L'Escola Tramuntana
L'escola la van crear el 1974 un grup de familiars d'alumnes fins aleshores s'havien de desplaçar a municipis del voltant per buscar l'educació que necessitaven els seus fills i filles.
Als anys 80 aconsegueixen que es converteixi en una escola concertada i passen a tenir 6 aules. Llavors, l'escola donava resposta a les necessitats educatives d'alumnes amb discapacitat psíquica lleugera en una casa ubicada al carrer Verge de la Salut.
El pas dels anys, les normatives i les deficiències estructurals que s'havien agreujat pel pas del temps feien molt complicat mantenir l'escola. L'Ajuntament va fer la remodelació de les naus de Can Bertrand i, finalment, es va inaugurar el nou emplaçament del centre educatiu el març de 2010.
La nova escola disposa d'espais amplis i suficients per atendre les necessitats dels alumnes, que en aquest moment són alumnes amb discapacitats intel·lectuals diverses que necessiten ser atesos en escoles d'educació especial.