Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
22/12/2024 14:09:47

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Innovació i emprenedoria digital

Raúl García, càster santfeliuenc conegut com a Don de Gentes, s'incorpora a INnòmades

08/06/2022
Lectures: 3832
Raúl García, càster santfeliuenc conegut com a Don de Gentes, s'incorpora a INnòmades

Sant Feliu Innova continua apostant per l'economia taronja i per l'emprenedoria! I això es reflecteix en la nova incorporació de la comunitat emprenedora de la Torre del Roser, INnòmades. Raúl García, conegut públicament com a Don de Gentes, és comentarista per a Case Esports, Circuito Tormenta (Competició amateur oficial de VALORANT a España) i Minnesota RØKKR. També actua com a streamer de Valorant i acumula més de 25.000 seguidors a Tik Tok.

En un espai dins l'edifici CO_Innova_LAB s'ha habilitat una sala per poder reproduir les tasques de càster i a on el Raúl s'ha ubicat per desenvolupar part del seu projecte pilot com a INnòmada.
Avui hem parlat amb ell per conèixer millor la seva tasca i per donar-li la benvinguda a l'ecosistema emprenedor de Sant Feliu Innova.

Com és el dia a dia d'un càster? En què consisteix el teu treball?

La rutina d'un comentarista és un dia a dia amb un horari flexible i molt dividit. Has d'adaptar-te a les xarxes socials i a les competicions internacionals. Gairebé totes les competicions a nivell espanyol són a les tardes, de les quatre fins a aproximadament les dotze de la nit. Així que el meu horari de treball pot anar variant en aquest interval. Però, no només es treballa a les tardes perquè també hi ha partits o circuits on es fan seguiments al matí, des de les 10 del matí. Recentment m'ha passat FIFA, on vaig estar fent seguiment des de les 10 del matí fins a les 12 de la nit. És un horari una mica complicat de gestionar, però és el treball que m'agrada i m'acabo adaptant.

El treball d'un càster no són només les hores de comentarista, jo sempre ho comparo molt a un periodista. Un comentarista, un càster, ha de fer un treball de recerca abans amb tota la informació possible que tingui al seu abast. Com per exemple, l'organització que tens davant, quina edat tenen els jugadors, com s'anomenen, si han competit en jocs anteriors, quant porten competint, quant porten junts, si han guanyat algun títol, en quina posició han quedat recentment, si en l'últim partit van perdre o guanyar, etc. És a dir, al final, has de fer una cerca sencera de resultats per tenir les dades necessàries a l'hora de parlar. I no només és recerca, també entra en joc la pronunciació. Per tant, hi ha molta feina abans de comentar, que és el que la gent veu. El treball consisteix a donar emoció, transmetre tota l'emoció possible als jugadors i a la gent.

A l'ecosistema dels eSports de l'entorn de Sant Feliu veus algunes col·laboracions possibles? Cal identificar més Sant Feliu com un bon lloc per treballar i invertir en aquest sector?

Sí, sense cap mena de dubte. Jo he treballat amb els dos moviments d'aquí de Sant Feliu. Un és el CAR Heron eSports Sant Feliu,  que és amb qui estic recentment col·laborant més. De fet, fa poc vaig estar comentant amb ells a la fira de Sant Feliu. També he col·laborat amb SF Lighteens en festes i fires anteriors fent de comentarista. Per mi és un plaer poder treballar amb persones del municipi.

Jo crec que és un sector molt important ara mateix ,sobretot per als joves. Ser friki ara està de moda i siguin més o menys frikis, els joves segueixen a youtubers i gairebé tots coneixen el treball dels eSports. Per tant, ara mateix, invertir i treballar entorn a aquesta àrea és pensar en el futur i sobretot, pensar en moltíssims joves.

Raúl, com podem convèncer a les persones allunyades d'aquest món del seu creixement potencial?

Entenc que la gent tingui por d'aquest món perquè és un món molt desconegut per a les persones que no en formen part. Jo que estic dins, evidentment, em sembla normal, però la població que no forma part es pregunta com una persona pot estar veient jugar a una altra persona i encara així passar-ho bé. En la meva opinió la forma de convèncer-los és crear esdeveniments o convidar-los  que vegin vídeos dels esdeveniments que s'han viscut amb milers i milers de persones.

Per exemple, jo vaig participar en un esdeveniment on vaig veure clar el potencial que tenen els eSports. Va ser als mundials de 2018/2019 de League of legends on vaig tenir el plaer d'estar damunt de l'escenari. I des d'aquesta posició em vaig adonar que hi havia 9.000 persones davant meu i que molta gent s'havia quedat fora de l'esdeveniment amb moltes ganes de participar. Per tant, la clau es troba en observar i adonar-se que el moviment existeix, que no és una cosa que ens estiguem inventant, i que la gent vol gaudir amb aquest sector i poder viure d'ell.

Creus que el sector públic li costa veure les noves oportunitats professionals que sorgiran al voltant dels eSports com ara els casters, els psicòlegs esportius, o els analistes de dades gaming?

Des del meu punt de vista, el sector públic ha de començar primer a treballar en la creació d'una mena de federació. Es tracta d'un projecte estrany i ambigu perquè els eSports neixen del sector privat. Aquests jocs no són com el futbol, que és una cosa que no té nom ni amo, en aquest cas, existeixen uns jocs, League of Legends, Valorant, que sí que tenen un propietari, que sí que tenen una organització darrere.

Per aquest motiu, entrar a nivell governamental és una mica més difícil, però sí que considero que ja s'hauria d'estar treballant en aquest sentit. Es tracta d'un sector que ara mateix està molt viu i hi ha moltíssima gent focalitzada en això i treballant-hi. Tant els càsters, els jugadors, com la resta de professionals del sector, no tenim cap suport davant la llei o almenys, respecte al que toca. És més, jo soc autònom, ara mateix el màxim que puc fer és posar com a sector "persona pública de gaming". No hi ha un suport real per part de les administracions i jo crec que necessitaríem això, una federació que aporti seguretat als jugadors, als comentaristes i a totes les persones que formen part d'aquest món.

Quines recomanacions donaries a aquell jovent relacionat amb el sector gaming que es volen dedicar a ser càsters?

Els diria que per a ser comentarista el primer que has de fer és gaudir del que estàs fent perquè al final és una professió molt nova, una professió molt innovadora i és una professió d'on és molt complicat viure d'ella.
Jo ja fa molts anys que estic al sector, però professionalment podríem dir que 6 anys. I en aquest període ha costat molt treure el projecte cap endavant i encara segueixo, continuo treballant en això perquè al final, ser un sector tan nou dificulta la inserció laboral. Però, es pot aconseguir!

Així que primer els diria que ho gaudeixin i també que no abandonin els seus estudis mai. Es pot compaginar buscant algun tipus de correlació entre l'educació i el sector. Si volen ser comentaristes, poden estudiar periodisme. També els diria, sobretot que llegeixin, que s'informin, que tinguin vocabulari i recursos a l'hora de comentar perquè un càster enriquit amb el lèxic pot acabar sent una estrella.

Quins seran els propers passos que tens previstos en l'àmbit professional?

Considero que la carrera de càster es bifurca, sobretot en l'àmbit del gaming, en la creació de contingut i en el treball comentarista. Tenint en compte això, els meus següents passos ara mateix són crear una figura pública referent dins del sector dels eSports com a creador de contingut de Valorant, en aquest cas.

A mi ja em coneixen al sector, són ja molts anys treballant-hi, tinc ja seguidors, tampoc soc una persona famosa, però sí que tinc seguidors. Ja saben que faig, coneixen el meu treball i hi ha molta gent a qui li agrada. Però al final, en aquest sector el més important, per desgràcia, són els números i per aquest motiu, la creació de contingut és necessària. Per tant, el següent pas per a la meva carrera és continuar creant. Ja és el que estic fent amb Tik Tok, amb YouTube i amb Twitch. Ja que una figura pública com és un creador de contingut, a part de ser comentarista, entreté a diversos nivells.

Notícies relacionades:


"Aquesta acció està cofinançada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i l'FSE en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local".


 

Salta a la part superior