Governança, seguiment i retiment de comptes
Una de les principals línies d'acció que planteja el marc de l'Agenda Urbana és la millora dels instruments d'intervenció i governança de la ciutat. Concretament l'eix 1 estableix, entre d'altres, els objectius estratègics d' "Esdevenir una Administració digital oberta, intel·ligent, inclusiva, social i col·laborativa", i de "Potenciar un nou marc relacional amb la ciutadania", mitjançant l'impuls de la transparència i l’accés a la informació per part de la ciutadania, i l'avaluació de les polítiques i serveis municipals, monitoratge, transparència i retiment de comptes amb eines digitals. Per assolir aquests objectius es defineixen els diferents mecanismes i procediments:
Governança
La governança, gestió i seguiment de l’Agenda Digital de Sant Feliu de Llobregat es portarà a terme des de l’Oficina Agenda Digital, la creació de la qual es va impulsar per acord de Ple de l'Ajuntament, en sessió celebrada el 3 de novembre de 2020. És un instrument de coordinació transversal, especialitzat en la gestió de projectes de transformació digital per aprofitar totes les oportunitats que brinden les noves tecnologies, amb els objectius principals de: impulsar els projectes relacionats amb l’Agenda Digital de Sant Feliu de Llobregat; facilitar la comunicació i la interacció entre els diferents agents implicats. Molts d’aquests projectes involucren a diferents Àrees de gestió de l'Ajuntament (Govern Obert i Serveis Generals, Drets de Ciutadania i Polítiques Socials i Territori, Sostenibilitat i Activitat Econòmica) i es realitzen en col·laboració amb altres actors del territori, tant privats com públics (institucions, sector educatiu, entitats ciutadanes i empreses); promoure la col·laboració publicoprivada; i facilitar l’obtenció de recursos externs per a la realització d’aquests projectes.
L’Oficina per a l’Agenda Digital de Sant Feliu està adscrita a la Direcció de Tecnologies i Gestió del Coneixement i la seva governança tècnica recau en la Direcció de l'Àrea de Govern Obert i Serveis Generals.
Seguiment
La Agenda contempla mecanismes per poder realitzar el monitoratge, avaluació i retiment de comptes dels seus projectes, promovent la participació de tots els agents econòmics i socials, així com articular sinergies amb altres administracions públiques i Agendes Digitals. Es preveu el seguiment continu del seu grau d’execució, fent servir eines tecnològiques que incorporen sistemes d'indicadors, tant de seguiment com d’avaluació. Aquest sistema permet visualitzar el compliment dels objectius establerts i l'evolució durant la transformació de la ciutat
Retiment de comptes
Pel que fa a la retiment de comptes, l'Oficina reporta la seva activitat al regidor/a en qui delega l’alcalde/ssa, i es planifica les sessions amb l'Equip de Govern i els grups municipals de la Corporació pertinents. Tanmateix, s’habilita un espai en línia, d'accés públic per la ciutadania, on es reporta de manera contínua l’estat d’execució dels projectes de l'Agenda Digital.