Soterrament

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
22/12/2024 19:47:03

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

.

Història del soterrament a Sant Feliu de Llobregat

Període 2013-2018

  • En el ple celebrat el 26 d'abril de 2018 s'aprova la creació de l'Oficina del Soterrament, que neix amb l'objectiu d'articular els mecanismes de relació institucional, de coordinació necessària i de serveis per atendre tasques com el que fa referència a l'imminent procés participatiu

  • El 21 de febrer de 2018 es va reactivar la Ponència Unitària per al soterrament, òrgan informatiu creat inicialment des de la consciència que el soterrament és un tema de ciutat i no només d’un o altre govern, prioritzant la necessitat de la participació i l’accés a la informació de tots els partits. La ponència està adreçada inicialment a portaveus i membres del consistori municipal, i es convoca un cop al mes per fer seguiment dels compromisos i les obres del Ministeri de Foment, així com per impulsar el debat sobre la ciutat que ha de sorgir després del soterrament de les vies.

  • El 17 de gener de 2018 el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, anuncia que les obres del soterrament s'iniciaran previsiblement durant l'any 2019 i seran finançades íntegrament pel Govern espanyol. L'anunci es va produir durant la visita institucional que el ministre va realitzar a l'Ajuntament, acompanyat del delegat del Govern espanyol, Enric Millo, i el president d'ADIF, Juan Bravo. A la seva arribada, De la Serna es va reunir amb l'alcalde, Jordi San José, i amb membres del Govern de la ciutat i el president de l'Entitat Metropolitana del Transport i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda.

  • El 19 d’abril de 2017 l'alcalde, Jordi San José, acompanyat dels regidors Lídia Muñoz, Josep Maria Rañé i Elisabet Ortega es reuneixen amb el delegat del Govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, per concretar la voluntat de l'Estat pel que fa al soterrament de les vies del tren a Sant Feliu.

  • Al mes de març de 2017, en el marc d’un informe sobre la situació dels passos a nivell a Catalunya (resolució expedient AO-00091/2016), el Síndic de Greuges de Catalunya recomana que l’Estat adopti mesures urgents de seguretat als passos a nivell i que es tiri endavant el cobriment de les vies.

  • En el ple municipal celebrat el 30 de març de 2017 s’aprova per unanimitat una moció sobre la inclusió del soterrament de Sant Feliu en el Pla de Rodalies 2017-2020, arran de l’anunci del president del Govern, Mariano Rajoy, d’invertir en el servei de rodalies de Barcelona. La moció demana la inclusió en els pressupostos de l’Estat de l’any 2018 d’una partida pressupostària per al soterrament de les vies a Sant Feliu, atès que el projecte constructiu ja està aprovat.

  • El 28 de març de 2017, en la jornada sobre infraestructures “Connectats al futur”, celebrada al Palau de Congressos de Catalunya, el president del Govern, Mariano Rajoy, anuncia que l’Estat destinarà 3.900 milions d’euros a la xarxa de Rodalies de Catalunya fins l’any 2025, dels quals 1.882 milions s’invertiran en aquesta legislatura. L’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, assisteix a la jornada i parla sobre el soterrament amb el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, i amb el delegat del Govern, Enric Millo. L’alcalde acull l’anunci del Govern “positivament però amb moderació”, en constatar personalment que el Ministeri de Foment compta amb Sant Feliu per formar part del primer paquet d’inversions de l’Estat en Rodalies, però que “aquestes paraules s’han de convertir en reserves pressupostàries amb assignacions de diners”.

  • El 17 de maig de 2016 l'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, participa a Madrid a la reunió de constitució de la Comissió de seguiment del protocol signat el 2006 entre el Ministeri de Foment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Sant Feliu per al soterrament de les vies. Per part de l’Ajuntament de Sant Feliu assisteixen també Lídia Muñoz, Primera Tinent d’Alcalde, presidenta de l’Àrea de Territori, Sostenibilitat i Activitat Econòmica; Josep Maria Rañé, Quart Tinent d’Alcalde, regidor delegat de Planejament; i Xavier Alegre, portaveu de la Comissió de Foment del Senat. Per part de la Generalitat de Catalunya participen Xavier Flores, director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, i David Prat, subdirector general d’Infraestructures de Transport Terrestre. Del Ministeri de Foment intervé Manuel Niño, secretari general d’Infraestructures, entre altres.

  • El 4 de maig de 2016, En el marc de les xerrades prèvies al Congrés El Baix Llobregat a Debat, el Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat organitza a Sant Andreu de la Barca la conferència “Les infraestructures que travessen el Baix Llobregat”, on els ponents manifesten que “la supressió del pas a nivell de Renfe al municipi de Sant Feliu és una prioritat absoluta i immediata, perquè afecta en primer lloc la seguretat de les persones, a la cohesió territorial d’un municipi i a l’eficiència del transport de rodalies i a la freqüència de la circulació de trens.”

  • El 27 d’abril de 2016 l’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, acompanyat per diferents regidors i regidores de l’Ajuntament, participa en una manifestació a Montcada i Reixac per reclamar el soterrament de la línia de tren al seu pas per aquest municipi. Amb aquest gest, Sant Feliu se solidaritza amb Montcada i fa front comú amb aquesta ciutat del Vallès Occidental per exigir al Govern central el soterrament de les vies. La manifestació va congregar més de 2.000 persones que van recórrer a peu diferents carrers de la ciutat, passant pels dos passos a nivell del municipi, fins arribar a les portes de l’Ajuntament de Montcada.

  • El 10 de març de 2016 l’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, participa en un acte organitzat per l’Ajuntament de Montcada i Reixac per reivindicar el soterrament de les vies de tren en aquest municipi. Jordi San José assisteix a l’homenatge a les víctimes del tren, que a Montcada arriben a 166 persones, per expressar la seva solidaritat amb aquesta ciutat que pateix una situació similar a la de Sant Feliu i donar suport a la seva alcaldessa, Laura Campos. L’acte va comptar també amb la presència de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, així com de diputats i diputades al Congrés i al Parlament de Catalunya de diverses formacions polítiques.

  • El 9 de març de 2016 el grup parlamentari Podem-En Comú Podem-En Marea registra al Congrés dels Diputats una Proposició no de Llei sobre el soterrament de les vies de Renfe al seu pas per Sant Feliu, en la qual s’insta el Govern central a establir els mecanismes pressupostaris necessaris per licitar al més aviat possible les obres.

  • El 29 de setembre de 2015 es presenta al ple ordinari de setembre via Junta de Portaveus una moció en què es sol·licita la inclusió del soterrament de la via als Pressupostos Generals de l'Estat corresponents al 2016.

  • L’1 de juliol de 2015 l’alcalde, Jordi San José, i la regidora del PP, Elisabet Ortega, s’entrevisten amb el subdelegat del Govern a Catalunya, Emili Ablanedo, per reclamar el compliment del conveni per al soterrament de la línia ferroviària, signat amb el Ministeri de Foment de l’Estat i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de Catalunya el 15 de juny de 2006.

  • El 30 de juny de 2015 es realitza un decret d’alcaldia amb un requeriment administratiu previ al contenciós, en què es sol·licita al Ministeri de Foment i al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, perquè convoquin la Comissió de seguiment del soterrament i que el Ministeri de Foment aclareixi en quina situació el troba el conveni en relació al PITVI.

  • El 5 de maig de 2015 es rep la resolució del secretari d’Estat en què confirma que el PITVI no contempla aportacions econòmiques de l’Estat per assumir les obres de soterrament de Sant Feliu de Llobregat.

  • El 24 d’octubre de 2014 la Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Sant Feliu, integrada per tots els grups municipals (ICV-EUiA-ISF, PSC, CiU i PP), amb el suport d'ERC, proposa de manera unitària demanar al Govern de l'Estat la inclusió del projecte de soterrament de les vies a la ciutat en els Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2015. L'esmena ha estat presentada al registre general del Congrés dels Diputats, juntament amb una moció ratificada al ple d'octubre.

  • El 24 de març de 2014 s'aprova, en el ple de l'Ajuntament i amb el vot favorable de totes les forces polítiques, una moció per formular al·legacions al document preliminar del Pla d'Infraestructures, transport i habitatge (Pitvi) 2012-2014 del Ministeri de Foment.

  • El 13 de gener de 2014 l'empresa Adif anuncia que instal·larà dos ascensors a l'estació de tren de Sant Feliu i prolongarà les andanes amb l'objectiu de millorar la seguretat i les condicions d'accessibilitat de les persones usuàries del servei. L'acció s'inclou en el Pla especial d'actuació de Rodalies 2013-2016.

    Veure la notícia del 13 de gener de 2014, “Renfe instal·larà ascensors a l'estació de Sant Feliu i prolongarà les andanes”
Salta a la part superior