Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
09/05/2025 14:51:16

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Elaboració de normativa

L'Ajuntament - Elaboració de normativa

Formulari principal

Nova Ordenança de Transparència i Administració Digital

La nova Ordenança de Transparència i Administració Digital ha d’esdevenir una peça fonamental de l’estratègia de transformació digital d’aquest Ajuntament per impulsar un procés de canvi basat en la seguretat jurídica, la transparència  i la rendició de comptes i assegurar que els reptes que es derivin de l’automatització, la incorporació dels sistemes d’intel·ligència artificial i l’ús intensiu de les dades es puguin abordar amb ple respecte dels drets de la ciutadania i permetin assolir una major qualitat, eficiència i sostenibilitat en els serveis que presta aquest Ajuntament.

Les principals novetats que presenta la nova proposta normativa són:

  • El Títol II al seu capítol quart amplia les previsions en matèria de reutilització de la informació, regula el Portal de dades obertes i defineix les dades d’alt valor i l’espai municipal de dades.
  • El Títol IV regula l’actuació administrativa automatitzada i estableix els criteris que ha d’emprar aquest Ajuntament per decidir sobre l’ús de sistemes d’intel·ligència artificial.
  • El Títol V defineix els instruments que ha d’utilitzar l’Ajuntament per impulsar el procés de transformació digital. Aquest títol preveu la governança de la transformació digital i la governança de dades en les que l’Oficina de transformació digital i l’Oficina de dades han de tenir un paper fonamental.

Anunci de la convocatòria de consulta prèvia a l’eTauler

Òrgan responsable:

Àrea d’Atenció a la Ciutadania i Administració Oberta. Departament de Bon Govern, Transparència, Atenció i Participació Ciutadana. Unitat de Transparència i Accés a la Informació

Problemes que es pretenen solucionar

L’actual Ordenança de Transparència i Administració Digital de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat no contempla la normativa que recentment s’ha publicat en matèria d’Intel·ligència Artificial, Governança de Dades i Identitat Digital.

Objectius de la norma

L’objectiu d’aquesta modificació, per tant, és l’actualització de l’actual Ordenança de Transparència i Administració Digital de Sant Feliu de Llobregat respecte a la normativa vigent, especialment la nova normativa europea en matèria de dades, identitat digital i intel·ligència artificial.

Proposta de membres de la comissió d'estudi

  • Juan Francisco López Fernández, President de l'Àrea d'Atenció a la Ciutadania i Administració Oberta, com a president de la Comissió d’estudi.
  • Mario Alguacil Sanz, Director de l'Àrea d'Atenció a la Ciutadania i Administració Oberta
  • M. Ascensión Moro Cordero, Cap del Departament de Govern Obert i Coordinadora de l’Àrea de Presidència
  • Manuel González Maya, Cap del Departament de Sistemes d’Informació
  • Glòria Gutiérrez Delgado, Tècnica jurídica
  • Georgina Garcia Garcés, administrativa de la Unitat de Gestió i Tramitació de l’Àrea d’Atenció Ciutadana i Administració Oberta, que actuarà com a secretària de la comissió, amb veu però sense vot.

Calendari d'elaboració

  • Estat de tramitació: S’ha aprovat Incoació expedient i es troba en fase de consulta prèvia. S’ha aprovat també la constitució de la comissió d’estudi encarregada de redactar la nova Ordenança de Transparència i Administració Digital. 
  • Data inici de la publicació: immediata i durant els propers 20 dies hàbils.
  • Termini de recepció d’aportacions i al·legacions: Podeu participar i aportar les vostres opinions i propostes en relació a aquest projecte en els 20 dies hàbils posteriors a la publicació de l’anunci, a través d’un correu a gestioconeixement@santfeliu.cat 
Salta a la part superior