Mitjançant la Comunicació prèvia ambiental la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex III de la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats,
Caldrà disposar dels requisits previs, aportar les dades i la documentació que s'indiquen en els apartats específics d'aquesta pàgina.
Executant el tràmit en línia disponible en aquesta pàgina.
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Es pot presentar en qualsevol moment abans d’iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme, sempre que la intervenció prèvia preceptiva, segons la normativa sectorial, hagi finalitzat favorablement.
Si la vostra activitat està relacionada amb aliments, cal presentar alhora la declaració responsable en matèria de salut alimentària.
No hi ha resolució. Les comunicacions presentades d’acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada. La presentació de la comunicació faculta l’Ajuntament per a verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l’activitat, l’Ajuntament la inscriurà al Registre municipal d’activitats. A l’esmentat Registre hi constarà que l’activitat ha estat comunicada i, en conseqüència, que ha iniciat el seu funcionament.
No opera.
Segons l'Ordenança fiscal número 9 - Taxa per a la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i ciutadanes i les empreses a través del sotmetiment a prèvia autorització, llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, i pels controls inicials i posteriors de les activitats.
Llistat de totes les activitats i serveis relacionats amb el tipus de tràmit necessari en cada cas
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.
Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena.
L’Ajuntament haurà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.
Normatives relacionades:
Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats estableix el règim d'intervenció administrativa sobre les activitats amb incidència ambiental quedant derogada la Llei 3/1998 d'Intervenció Integral de l'Administració Ambiental.
A més de l'esmentada llei, són d'aplicació, en funció del tipus d'activitat, les normes següents: