Seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
22/12/2024 19:25:40

Idioma

Identificació

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Tramitació electrònica
Tràmits, gestions i registre electrònic

Tramitació electrònica - Tràmits, gestions i registre electrònic

Dades informatives

Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III de la Llei 20/2009)

Mitjançant la Comunicació prèvia ambiental la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex III de la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats,

Caldrà disposar dels requisits previs, aportar les dades i la documentació que s'indiquen en els apartats específics d'aquesta pàgina.

Com es fa?

Executant el tràmit  en línia disponible en aquesta pàgina.

Qui ho pot demanar?

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.

Quan es pot fer?

Es pot presentar en qualsevol moment abans d’iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme,   sempre que la intervenció prèvia preceptiva, segons la normativa sectorial, hagi finalitzat favorablement.

Si la vostra activitat està relacionada amb aliments, cal presentar alhora  la declaració responsable en matèria de salut alimentària.

Documentació que cal

  1. Projecte bàsic i/o memòria ambiental.
  2. Certificació general tècnica acreditativa que l’activitat i les seves instal·lacions s’ajusten al projecte bàsic o la memòria ambiental i compleixen tots els requisits ambientals exigibles. Aquesta certificació anirà signada per personal tècnic competent o bé pel director de l’execució del projecte.
  3. Certificacions ambientals específiques establertes a l’ordenança per aquells casos que l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l’Administració.
  4. Declaració d’impacte ambiental, o d’informe d’impacte ambiental quan escaigui.
  5. En matèria de prevenció d'incendis, document acreditatiu d’haver realitzat el control preventiu en matèria d’incendis i el certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis si es tracta d’activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010
  6. Pla de dejeccions ramaderes, en cas d’activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia.
  7. Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal).
  8. Autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
  9. Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara, si escau.

Requisits previs

  1. Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan correspongui.
  2. Disposar del projecte bàsic i/o memòria tècnica, redactat i signat per un tècnic competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent.
  3. Disposar de les certificacions ambientals específiques favorables, per aquells casos en que l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables, sempre que la normativa vigent així ho estableixi.
  4. Disposar de la corresponent autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
  5. Disposar de tots els títols habilitants necessaris per a l’exercici de l’activitat : en matèria de comerç, en matèria de ramaderia, les relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si s’escau. L’eina de cerca guiada pot ajudar-vos a conèixer els tràmits necessaris per a iniciar una activitat econòmica independentment de l’administració competent.
  6. En cas que l'activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d'incendis i estigui inclosa a l’annex I de la Llei 3/2010, de forma prèvia a fer la comunicació cal:
    • Obtenir l'informe previ en matèria d'incendis. D'acord amb l'art. 22.7 de la Llei 3/2010, si l'informe no s'ha emès en el termini de 2 mesos  a partir de la data d’entrada de la sol·licitud d’informe al registre de la direcció general competent en matèria d’incendis, cal entendre que l’informe és favorable
    • .Un cop es rebi l'informe previ en matèria d'incendis o passat el termini establert, s'haurà de contactar amb una entitat col·laboradora de l'Administració per tal d'obtenir el certificat d'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis.
    • Disposar del corresponent certificat de comprovació favorable en matèria d'incendis.
  7. Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.

Termini de resolució

No hi ha resolució. Les comunicacions presentades d’acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada. La presentació de la comunicació faculta l’Ajuntament per a verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l’activitat, l’Ajuntament la inscriurà al Registre municipal d’activitats. A l’esmentat Registre hi constarà que l’activitat ha estat comunicada i, en conseqüència, que ha iniciat el seu funcionament.

Sentit del silenci administratiu

                                No opera.

Preus

Segons l'Ordenança fiscal número 9 - Taxa per a la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i ciutadanes i les empreses a través del sotmetiment a prèvia autorització, llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, i pels controls inicials i posteriors de les activitats.

Altra informació d'interès

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena.

L’Ajuntament haurà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Normatives relacionades:

Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats estableix el règim d'intervenció administrativa sobre les activitats amb incidència ambiental quedant derogada la Llei 3/1998 d'Intervenció Integral de l'Administració Ambiental.

A més de l'esmentada llei, són d'aplicació, en funció del tipus d'activitat, les normes següents:

Tramitació en línia
DisponibilitatTítoldataIniciTramitaciodataFiTramitaciodatesdisponibilitat
Disponible actualmentComunicació prèvia ambiental municipalAmb autenticaciótramitar
Requisits per a la tramitació en línia
Requisits per a la tramitació en línia
 
Llocs on es pot realitzar presencialment
Salta a la part superior