Seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
22/12/2024 19:28:34

Idioma

Identificació

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Tramitació electrònica
Tràmits, gestions i registre electrònic

Tramitació electrònica - Tràmits, gestions i registre electrònic

Dades informatives

Certificat cadastral de titularitat de béns immobles

És el document que acredita la titularitat cadastral d’una persona, física o jurídica, d’acord amb la base de dades de la Direcció General del Cadastre. 

Es poden expedir els següents  tipus de certificat:

  • Certificat negatiu: la persona consultada no figura inscrita com a titular cadastral de cap immoble. 
  • Certificat literal mínim: la persona consultada sí consta titular d’immobles. S’obté una relació dels béns immobles del/la titular cadastral del conjunt de l'estat (excepte País Basc i Navarra). 
  • Certificat descriptiu i gràfic: informació més extensa d’una de les propietats de la persona titular. S’obté informació gràfica, coordenades i els titulars de les parcel·les colindants.
  • Certificats d’hereus i successors: accés dels hereus, successors o legataris als immobles de la persona difunta o causant. Cal el certificat de defunció i el llibre de família o bé el testament i el certificat d’últimes voluntats.
  • Certificats de propietaris amb drets reals: accés del propietari no titular cadastral amb drets de transcendència real, a través de la referència cadastral de l’immoble. Cal escriptura o document públic que acredita aquesta condició.
  • Certificats d’arrendaments i parceria: accés del titular d’un dret d’arrendament o masoveria, a través de la referència cadastral de l’immoble. Cal document d’arrendament vigent i un rebut de pagament 

Com es fa?

Es pot fer presencialment a les dependències de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, demanant cita prèvia en el telèfon 936858001, de 8 a 20h., o per internet accedint al web de la Seu Electrònica del Cadastre (és necessari tenir certificat digital).

Qui ho pot demanar?

  • La persona interessada a títol personal.
  • Persones autoritzades o representades legalment segons el cas.
  • Institucions amb dret reconegut.

Documentació que cal

Si la sol·licitud la fa la mateixa persona interessada haurà d'aportar el DNI original.

Els certificats negatius, literals mínims i descriptius i gràfics els pot sol·licitar una persona autoritzada mitjançant: 

  • Autorització expressa per aquest ús signada per la persona interessada o persona autoritzant.
  • Còpia del DNI de la persona interessada i original de la representant.

Per a els certificats d’hereus, de drets reals i d’arrendament no és vàlida autorització. És necessari documentar la representació mitjançant poders notarials o document públic en cada cas. 

Preus

Si el certificat és negatiu o s'obté a través del web de la Seu Electrònica del Cadastre no comporta el pagament de taxes.

La resta de certificats tramitats presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana estan subjectes a les taxes, segons l'Ordenança fiscal núm.6 de Serveis Generals, dins de l'annex de tarifes a l'apartat 3. Serveis prestats per la secció tècnica, subapartats 3.8. Certificat literal mínim de propietat i  3.9. Certificat descriptiu i gràfic.

Tramitació en línia
DisponibilitatTítoldataIniciTramitaciodataFiTramitaciodatesdisponibilitat
Disponible actualmentCertificat cadastral de titularitat de béns immoblesAmb autenticaciótramitar
Requisits per a la tramitació en línia
Requisits per a la tramitació en línia
 
Salta a la part superior