És el document que acredita la titularitat cadastral d’una persona, física o jurídica, d’acord amb la base de dades de la Direcció General del Cadastre.
Es poden expedir els següents tipus de certificat:
Es pot fer presencialment a les dependències de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, demanant cita prèvia en el telèfon 936858001, de 8 a 20h., o per internet accedint al web de la Seu Electrònica del Cadastre (és necessari tenir certificat digital).
Si la sol·licitud la fa la mateixa persona interessada haurà d'aportar el DNI original.
Els certificats negatius, literals mínims i descriptius i gràfics els pot sol·licitar una persona autoritzada mitjançant:
Per a els certificats d’hereus, de drets reals i d’arrendament no és vàlida autorització. És necessari documentar la representació mitjançant poders notarials o document públic en cada cas.
Si el certificat és negatiu o s'obté a través del web de la Seu Electrònica del Cadastre no comporta el pagament de taxes.
La resta de certificats tramitats presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana estan subjectes a les taxes, segons l'Ordenança fiscal núm.6 de Serveis Generals, dins de l'annex de tarifes a l'apartat 3. Serveis prestats per la secció tècnica, subapartats 3.8. Certificat literal mínim de propietat i 3.9. Certificat descriptiu i gràfic.