Es poden expedir diferents tipus de certificat:
És una certificació municipal en relació a immobles, finques i parcel·les, resultant de la consulta a les bases de dades de la Unitat d’Informació de Base i, si s’escau, de la documentació aportada per les persones interessades.
Qualsevol persona jurídica o física major d'edat o persona que la representi.
Instància de sol·licitud (només en cas de fer el tràmit presencialment).
Quan el certificat està vinculat a una finca específica cal l’escriptura (de compravenda, d’acceptació i manifestació d’herència o altres) o bé la nota simple informativa del Registre de la Propietat, on consti la descripció i adreça de l’immoble a certificar.
Quan el certificat no fa referència a una finca concreta, per exemple en adequació del nom de carrer, no calen escriptures ni documentació adjunta.
Aquest procediment està subjecte a taxes, segons l'Ordenança fiscal núm. 6 - Serveis Generals, dins de l'annex de tarifes a l'apartat: 3. Serveis prestats per la secció tècnica: 3.6. Certificats de dades generals de les edificacions o parcel·les