Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Inici
Mostrar panell d'identificació
Mostrar cercador global

Protocol del deure d’intervenció del personal de les administracions públiques 

El "Protocol que desplega el deure d’intervenció de les persones que treballen a les administracions públiques de Catalunya per a fer efectiu l’abordatge de l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia a Catalunya" és un protocol d’actuació que vol donar compliment a l’Article 11 de la Llei 11/2014 per a garantir els drets de les persones LGBTI.

La Llei 11/2014 estableix que tots i totes les empleades públiques (funcionàries i laborals) de les administracions públiques de Catalunya han d’actuar si tenen coneixement d’una situació de risc o tenen una sospita fonamentada de discriminació o violència per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere. Si aquests fets estan documentats la persona amb deure d’intervenció els ha comunicar a través del Servei d’Atenció Integral LGTBI (SAI). En el cas de ser agressions físiques o verbals que incitin a l’odi cal comunicar-ho als cossos i forces de seguretat.

El deure d’intervenció, per tant, no és només un gest de solidaritat cap a les persones afectades, sinó una responsabilitat legal. Tots i totes tenim un paper actiu en la construcció d'una societat més justa i inclusiva, on la diversitat sigui respectada i l’LGTBI-fòbia no tingui lloc.